Instrumenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Met behulp van deze taxonomie maak je duidelijk welke leerdoelen centraal staan of zouden moeten staan in de les of lessenreeks.
Let op: Bij de taxonomie van Bloom kun je kanttekeningen plaatsen.
Met dit stappenplan bepaal je met de vaksectie MVT wat een geschikte wijze van beoordelen is bij de moderne vreemde talen binnen de school
De centrale vraag bij curriculumontwikkeling is: welke doelen en inhouden hebben prioriteit in het onderwijs, en waarom? Om overladenheid te voorkomen en richting te hebben voor het ontwikkelproces, is een heldere visie op onderwijs noodzakelijk. Vanuit de visie maakt een school keuzes over doelen en inhouden, en de andere onderdelen van het curriculaire spinnenweb.
Met dit instrument stel je vast met wie je als ontwikkelaar te maken hebt gedurende het ontwikkelproces en bij de lesuitvoering.
Ga na wat je zelf al doet aan formatief evalueren in jouw lessen en bekijk waarin je je verder wilt bekwamen.