Documenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Nadat de stof over de bloedsomloop behandeld is, zet de leraar leeractiviteiten in om na te gaan in hoeverre leerlingen daadwerkelijk de stof beheersen. Dat doen ze door via schema’s de bloedsomloop te visualiseren en te benoemen.
Inventarisatie van de verschijningsvormen van samenwerking tussen mens en maatschappijvakken op scholen voor voortgezet onderwijs in Nederland (inclusief Caribisch Nederland).
Resultaten van een onderzoek waarin docenten gevraagd werk naar de doelstellingen voor het samenwerkingsvak mens en maatschappij.
In deze les staan bacteriën en virussen centraal. Wat is eigenlijk het verschil tussen bacteriën en virussen? Waarin lijken ze op elkaar? Wat is een immuunsysteem? En wat doet hij eigenlijk?
Stappenplan Kansen voor samenhang: Prinsjesdag
Stappenplan kansen voor samenhang: Bacteriën en virussen
Deze checklist hoort bij de themapagina handreiking samenwerking mens en maatschappijvakken. Docenten(teams) kunnen deze gebruiken in hun samenwerkingsproject.
Voor je liggen gespreksvragen die je als schoolleider en/of teamleider kunt gebruiken in (online) teamgesprekken over de geleerde lessen rondom afstandsonderwijs om van daaruit de opgedane kennis en vaardigheden te borgen.
Stappenplan kansen voor samenhang
Digilijnrekenen.nl biedt een overzicht van doorlopende leerlijnen in groep 1 t/m 6 van het po voor het domein Rekenen uit het Referentiekader. De leerlijnen worden gevisualiseerd in een 'stromenland' met Getalbegrip als centrale lijn.
Deze interactieve pdf bevat alle informatie uit de voormalige website DigilijnRekenen. Met handleiding en mogelijke gebruiksscenario's.