Documenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Informatie over de training Formatief Toetsen van InformED
Curriculum.nu - vandaag werken aan het onderwijs van morgen.
Waarom niet? Over het meten van burgerschapscompetenties van leerlingen.
Leerlingen participeren in leerplanontwikkeling
Onderwijs in burgerschap, wat scholen kunnen doen.
Presentatie conferentie 'Verder met burgerschap'. De onderzoeksresultaten door Manja Coopmans & Anne Bert Dijkstra.
Alliantie Burgerschap is een samenwerkingsverband van de CED groep, Inspectie van het Onderwijs, KPC Groep, nationaal Expertisecentrum leerplanontwikkeling SLO, Universiteit van Amsterdam en VOS/ABB.
Formatief evalueren met leesgesprekken
In het Referentiekader doorlopende leerlijnen taal en rekenen is voor het hele onderwijs (van de basisschool tot het hoger onderwijs) vastgelegd wat leerlingen moeten kennen en kunnen als het gaat om Nederlandse taal en rekenen/wiskunde. Het gaat om basiskennis en -vaardigheden die voor alle leerlingen van belang zijn. Het doel van de invoering van een referentiekader voor deze basiskennis en -vaardigheden is een algemene niveauverhoging van het onderwijs.
Deze publicatie bevat een uitwerking van doorlopende leerlijnen voor het leesonderwijs. Na een kort schematisch overzicht van de leerstoflijnen bij het domein lezen en een beschrijving van de algemene kenmerken van de leerlijn lezen, volgt een karakteristiek van het lezen in groep 1 tot en met 8.