Documenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
In onze strategische agenda vind je de koers voor de komende drie jaar. Lees meer over wat SLO wil bereiken en hoe we dat gaan doen.
Met deze gespreksleidraad bekijk je met je team of de opdrachten die je leerlingen uitvoeren overeenkomen met wat het PGP beoogt. Je hebt hiervoor de opdrachten nodig waar de leerlingen aan werken.
Dit document gaat over het PTA voor de praktijkgerichte programma’s in het vmbo. In deze handreiking geven we eerst achtergrondinformatie over de praktijkgerichte programma’s, daarna staan we stil bij de eisen waaraan PTA’s moeten voldoen. In de twee hoofdstukken die daarna volgen schetsen we de opbouw en de uitgangspunten van de praktijkgerichte programma’s en geven we suggesties deze te vertalen naar het PTA voor een praktijkgericht programma. In de bijlage staan twee - deels - ingevulde PTA’s.
Beschrijving kindvolgsysteem Kindbegrip
Lijst met begeleiders digitale geletterdheid voor het po.
Verheldering over metacognitieve vaardigheden en zelfregulatie.
Beschrijving kindvolgsysteem HOREB 3.0
Om te komen tot breed gedragen beleid, met gedeelde prioriteiten, is het goed om als team uitgebreid met elkaar in gesprek te gaan over het eigen reken- en wiskundeonderwijs. Het prioriteitenspel biedt daarvoor een werkvorm .
Om te komen tot breed gedragen beleid, met gedeelde prioriteiten, is het goed om als team uitgebreid met elkaar in gesprek te gaan over het eigen reken- en wiskundeonderwijs. Het prioriteitenspel biedt daarvoor een werkvorm.
Deze gespreksplaat kan worden gebruikt voor een gesprek over hoe jongeren de ontwikkeling van hun talenten nu ervaren en wat ze daarin nodig hebben.