Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Op vrijdag 24 maart organiseert SLO de tweede netwerkdag voor professionals die schoolteams begeleiden bij de implementatie van digitale geletterdheid in het primair onderwijs.
Deze masterclass is bedoeld voor iedereen die schoolteams begeleidt bij de implementatie van digitale geletterdheid in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
Deze masterclass is bedoeld voor iedereen die schoolteams begeleidt bij de implementatie van digitale geletterdheid in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
Deze masterclass is bedoeld voor iedereen die schoolteams begeleidt bij de implementatie van digitale geletterdheid in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
Nu de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid zijn opgeleverd, gaan we aan de slag met de functionele kerndoelen hiervoor.
In onze digitale samenleving waarin technologie en media een belangrijke plaats hebben, is het niet alleen nodig om geletterd te zijn, maar ook om digitaal geletterd te zijn.
Aandacht voor financiële redzaamheid voor leerlingen in het praktijkonderwijs en vmbo-bb/kb is hard nodig. In de snel veranderende en digitale maatschappij wordt het steeds belangrijker dat leerlingen essentiële (financiële) vaardigheden ontwikkelen.
SLO heeft samen met onderwijsveld conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid ontwikkeld. Op 6 maart nam demissionair minister Mariëlle Paul de conceptkerndoelen in ontvangst.
Digitale geletterdheid is een relatief nieuw leergebied. Het gaat om het verwerven van kennis over digitale technologie, het kritisch en (zelf)bewust gebruik ervan en het inschatten van kansen en risico’s. Maar wat is er bekend uit onderzoek? Met welke vaardigheden kun je nu al aan de slag? En hoe versterk je de digitale basisvaardigheden van je leerlingen?
SLO stelt de leden van het team kerndoelen digitale geletterdheid aan je voor.