Zoeken
verfijn de resultaten
Er komt extra hulp en geld voor scholen om de basisvaardigheden van leerlingen te versterken. Naast taal-Nederlands en rekenen-wiskunde, gaat het daarbij ook om digitale geletterdheid en burgerschap. Minister Wiersma trekt hier de komende twee schooljaren in totaal € 664 miljoen voor uit.
Je weet vast al dat er hard gewerkt wordt aan de actualisatie van het curriculum en de basisvaardigheden. Dat heeft ook gevolgen voor de inhoud van lesmethodes en andere leermiddelen. Daarom nodigen we je graag uit voor de SLO-dag voor educatieve uitgeverijen op woensdag 17 mei in De Eenhoorn, Barchman Wuytierslaan 2 in Amersfoort.
SLO zoekt leraren en experts voor de expertgroep (v)so, voor de ontwikkeling van functionele kerndoelen voor het (v)so.
We leven in een snel veranderende informatiemaatschappij. Met ict en social media hebben we altijd en overal toegang tot nieuws en andere informatie. Iedereen kan zelf informatie plaatsen en verspreiden. De keerzijde hiervan is dat nepnieuws en misleidende informatie een steeds groter probleem wordt. Kritisch denken wordt daarom steeds belangrijker. Omdat veel informatie kwantitatief en wiskundig van aard is – getallen, hoeveelheden, grafieken en diagrammen – gaat het ook om kritisch wiskundig denken – een basisvaardigheid in de hedendaagse samenleving.
Hoe bruikbaar zijn de conceptkerndoelen en wat hebben scholen nodig? Kom op 10 oktober naar het landelijk congres ‘Actualisatie Kerndoelen’!
Meld je aan voor het landelijk congres 'Actualisatie Kerndoelen' van SLO op dinsdag 10 oktober 2023.
SLO heeft samen met onderwijsveld conceptkerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde ontwikkeld. Op 28 september nam demissionair minister Mariëlle Paul de conceptkerndoelen in ontvangst.
Maak kennis met de conceptkerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde. Meld je nu aan voor een van de regiobijeenkomsten en praat mee.
In hoeverre is het Referentiekader Taal en Rekenen een bruikbaar instrument voor de onderwijspraktijk? Onderzoekers maakten de balans op.
Beleid werkt als het breed wordt gedragen. Om te komen tot breed gedragen beleid, met gedeelde prioriteiten, is het goed om als team uitgebreid met elkaar in gesprek te gaan over het reken- en wiskundeonderwijs.