Zoeken
verfijn de resultaten
Wat is het verband tussen verantwoord doeltaalgebruik van de docent en prestaties/motivatie van leerlingen en hoe maak je doeltaalgebruik je eigen.
Rick de Graaff vergeleek de taalvaardigheid Engels van leerlingen in groep 8 van basisscholen die Engels aanbieden vanaf groep 1 (vvto) met scholen die Engels regulier aanbieden vanaf groep 7.
Verzameling van 60 prikkelende taalactiviteiten van 5 tot 15 minuten die kunnen worden ingezet om de groep snel op te frissen.
Dit handboek biedt je praktische handreikingen voor verschillende domeinen in het vreemdetalenonderwijs
Ben je mvt-opleider en bezoek je wel eens de website ww.erk.nl? Dan horen we graag hoe we jou als mvt-opleider nog beter kunnen ondersteunen. Wat heb jij als mvt-opleider nodig om je studenten voor te bereiden op het gebruik van het ERK in hun lespraktijk? En wat zijn jouw wensen voor je eigen professionalisering rond het ERK? We gaan graag met een groep van max. 20 opleiders in gesprek over de invulling van het opleidersprofiel op de ERK-website.
De Nederlandse samenleving is meertalig: naast het Nederlands worden er veel andere talen gesproken. Kinderen komen op school met hun eigen taalachtergrond: één of meerdere thuistalen en in sommige gevallen het Nederlands nog niet of pas net in ontwikkeling.
Het schoolexamen goed vormgeven, je visie en ambities zichtbaar maken in je PTA en deze keuzes gezamenlijk maken. Daar werk je als vaksectie elk jaar weer aan. Misschien gebruiken jullie als vaksectie wel de handreikingen voor het schoolexamen van SLO. Goed nieuws: we hebben de handreikingen aangevuld met een PTA-gespreksleidraad, per vak uitgewerkt.
We stellen de leraren en vakinhoudelijk experts die samen de vakvernieuwingscommissie Moderne Vreemde Talen vormen voor.
Het ministerie van OCW geeft SLO de opdracht om de kerndoelenteams te werven voor de vijf overige leergebieden.
SLO zoekt procesregisseurs voor de actualisatie van de kerndoelen van vijf leergebieden.