Zoeken
verfijn de resultaten
Schoolportretten van enkele scholen die werken met de leerdoelenkaarten in het kader van 10-14 onderwijs
Hoe kunnen de leerplankaders Kunstzinnige oriëntatie en Cultuur in de Spiegel scholen en educatieve instellingen houvast geven bij de invulling en borging van kunst- en cultuuronderwijs?
Op deze pagina zijn alle publicaties verzameld waarbij samenhang en de kunstvakken de kern vormen.
Het praktijkgerichte programma is een vak waarin leerlingen in de bovenbouw praktische en realistische opdrachten uitvoeren voor externe opdrachtgevers.
Deze pagina biedt inzicht in wat we doen aan trendanalyses en waar je de belangrijkste curriculaire ontwikkelingen en uitdagingen rond vakken en generieke inhoudelijke thema's kunt vinden.
Meer samenhang in het onderwijsaanbod kan de onderwijskwaliteit vergroten. Want samenhang maakt leerstof voor leerlingen betekenisvoller en begrijpelijker.
Sinds augustus 2010 is het referentiekader taal (en rekenen) wettelijk van kracht. Binnen het referentiekader zijn vier referentieniveaus omschreven en het is daarmee van toepassing op po, vo en mbo.
Het referentiekader taal is ingevoerd om de aansluiting tussen de sectoren te verbeteren en het taalvaardigheidsniveau te verhogen.
Hier kun je informatie vinden over leerlijnen rekenen en wiskunde, waaronder Digilijn, Leerplan in Beeld en 10-14-onderwijs.