Zoeken
verfijn de resultaten
In iedere klas zitten wel leerlingen die moeite hebben met het behalen van de fundamentele doelen van het Referentiekader taal en rekenen. Hoe help je deze leerlingen verder?
Je gebruikt je executieve functies elke dag vaak zonder dat je je er bewust van bent. Het zijn de uitvoerende functies van je hersenen.
Met overzicht en inzicht naar meer eigenaarschap: hoe kun je met je leerlingen aan de slag met leerdoelen?
Hier vind je hulpmiddelen en achtergrondinformatie over maatwerk zoals versnellen, verrijken, differentiatie om gelijk mee aan de slag gaan.
Op deze themapagina vind je twee handreikingen die je helpen bij het vormgeven van het schooladvies en bij kansrijke doorstroom in het vo, passend bij de capaciteiten en mogelijkheden van leerlingen.
Verschillende manieren om je onderwijs beter af te stemmen op de behoeften van je leerlingen en je lessen Duits
Dit thema gaat over hoe je bij Rekenen & Wiskunde om kan gaan met verschillen in leerbehoeften van je leerlingen.
Op deze themapagina vindt je informatie, tips, hulpmiddelen voor de begaafde leerling.
Een blog door SLO'er Annette van der Laan naar aanleiding van de documentaireserie Klassen van omroep Human.
Op 25 maart vond de eerste netwerkmiddag van het LNT plaats rondom Meertaligheid op de basisschool. Een indruk van de bijdragen.