Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Onderwijs in cultureel erfgoed gaat uit van materiële en immateriële sporen uit het verleden, op het gebied van geschiedenis en cultuur. Sporen die de moeite waard zijn om te bewaren voor de toekomst.
Onderwijs in cultureel erfgoed gaat uit van materiële en immateriële sporen uit het verleden, op het gebied van geschiedenis en cultuur, die de moeite waard zijn om te bewaren voor de toekomst.
Kerndoel 56: De leerlingen verwerven enige kennis over en krijgen waardering voor aspecten van cultureel erfgoed.
De leerlingen verwerven enige kennis over en krijgen waardering voor aspecten van cultureel erfgoed.
Binnen het leerplankader kunstzinnige oriëntatie vormen de onderdelen 'uitgangspunten' en 'samenhang' de opstap naar de leerlijnen van de kunstzinnige vakdiscipines beeldend, dans, drama, muziek en cultureel erfgoed.
Monodisciplinaire opdrachten zijn opdrachten die enkel vanuit één kunstzinnige vakdiscipline of cultureel erfgoed zijn ontworpen.
Multidisciplinaire opdrachten zijn opdrachten die minimaal vanuit twee verschillende kunstzinnige vakdisciplines of cultureel erfgoed zijn ontworpen.