Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Op het gebied van vaardigheden zijn enkele trends aan te wijzen, zoals de groeiende aandacht voor 21e eeuwse vaardigheden en aandacht voor modelleren in het natuurwetenschappelijke onderwijs.
De snelle ontwikkeling van natuurwetenschap en techniek maakt dat leerlingen naast kennis van feiten en regels ook inzicht in de werkwijze van de wetenschap moeten verwerven. Over dat laatste gaat deze pagina.
Als vaardigheden belangrijker worden, neemt ook het belang van de toetsing ervan toe.
Wat moeten leerlingen in de onderbouw van havo en vwo bij scheikunde wel en niet leren?
Wat moeten leerlingen in de onderbouw van havo en vwo bij techniek wel en niet leren?
Wat moeten leerlingen in de onderbouw van het vmbo bij biologie wel en niet leren? Hoe voldoe ik aan de kerndoelen en welke voorbeelden van doelen kan ik gebruiken in mijn lespraktijk?
Wat moeten leerlingen in de onderbouw van vmbo bij natuurkunde/scheikunde (NaSk) wel en niet leren?