Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Van 24 t/m 28 januari vindt na vier jaar de Nationale Onderwijstentoonstelling weer plaats! Op onze stand ontmoet je onze curriculumexperts. Je kunt bij hen terecht met al je vragen over SLO-thema's. Wil je meer weten over basisvaardigheden? Kom dan naar een van de kennissessies over basisvaardigheden in de Onderwijs Academie!
SLO heeft de formele werkopdracht gekregen van OCW voor de actualisatie van de kerndoelen van vier vakken.
Wil jij weten wat de actualisatie van de kerndoelen po en onderbouw vo voor de leergebieden Nederlands, rekenen en wiskunde, burgerschap en digitale geletterdheid voor jouw producten gaat betekenen?
Op 28 oktober promoveerde SLO’er Nataša Grgurina op het proefschrift ‘Getting the picture’. Daaraan voorafgaand organiseerde SLO een symposium over hoe modelleren en simuleren kunnen worden geïntegreerd in het Nederlandse curriculum.
Hoe krijgen we als leerkrachten zicht op de ontwikkeling van basisvaardigheden? Hoe kunnen we de basisvaardigheden versterken? En hoe verhouden de basisvaardigheden en de actualisatie van de kerndoelen en examenprogramma’s zich tot elkaar? Worden burgerschap en digitale geletterdheid, waar scholen en leraren door de huidige wetgeving nu al mee aan de slag moeten, aparte vakken of toegevoegd aan andere vakken? Deze en andere vraagstukken komen aan de orde op de kennismiddag die SLO voor leraren en schoolleiders in het primair en voortgezet onderwijs organiseert.
Het ministerie van OCW geeft SLO de opdracht om de kerndoelenteams te werven voor de vijf overige leergebieden.
Wil jij weten wat de actualisatie van de kerndoelen voor jou als leermiddelenmaker gaat betekenen? Meld je dan aan voor de SLO-dag.
Volgende week valt de nieuwe SLO context op de mat. Dit keer volledig in het thema van curriculumontwikkeling op school.
Iets wat al jaren door de schoolgangen gonst, maar wat SLO nu ook daadwerkelijk in opdracht van het ministerie van OCW uitvoert: het actualiseren van het curriculum. Passend bij de tijd van nu. “In plaats van aanbodgerichte onderwijsdoelen, hebben we de focus verschoven naar wat moet een leerling écht kennen, kunnen en ervaren”, vertelt Jindra Divis, voorzitter van SLO.
Met ingang van het studiejaar 2022-2023 initieert SLO de leerstoel Curriculum Studies in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam.