Zoeken
verfijn de resultaten
Op 7 oktober a.s. organiseren we samen met de Universiteit van Wageningen weer een conferentie rondom Formatief evalueren 'Curriculum & Assessment: it takes the two to tango'! bij vergadercentrum Domstad in Utrecht.
Tijdens de masterclass gaan we in op de verschillende facetten van digitale geletterdheid waarbij de rol van visievorming centraal staat.
Tijdens de masterclass gaan we in op de verschillende facetten van digitale geletterdheid waarbij de rol van visievorming centraal staat.
Op 22 november staat de middag voor 10-14 scholen in het teken van het monitoren van kwaliteit. De vraag die hierbij centraal staat is: hoe kun je als 10-14 school de kwaliteitszorg vanuit je eigen visie verder ontwikkelen?
Ben jij benieuwd hoe je de basisvaardigheden taal van jouw leerlingen kunt versterken?
Het leren van basisvaardigheden taal en rekenen en wiskunde zijn een belangrijk doel in het onderwijs.
Ben jij benieuwd hoe je de basisvaardigheden rekenen-wiskunde van jouw leerlingen kunt versterken?
Themamiddag over lezen in het (speciaal) basisonderwijs, waarbij we inzoomen op toetsing.
In peutergroepen en onderbouwgroepen is thematisch werken al jarenlang een gangbare werkwijze. Werken met een thema wordt thematiseren als de aanpak en uitvoering van onderwerpen uit het thema een gezamenlijk, actief en dynamisch samenspel tussen de professional en de kinderen is.
Visie is de basis voor het werken met jonge kinderen. Als de visie onduidelijk is, is de kans groot dat leerkrachten wel goed onderwijs realiseren, maar onvoldoende samenhang als onderbouwteam vanuit een gezamenlijk kader aanbrengen. De kern van deze masterclass gaat over het proces en 9 inhouden (curriculum) om te komen tot visievorming met professionals jonge kind.