Teaching language arts: A student- and response-centered classroom


23 januari 2019
In dit boek wordt ingegaan op een geïntegreerde aanpak van taalonderwijs om toekomstige leerkrachten voor te bereiden op opbrengstgericht werken en gelaagde instructie in groepen met meertalige, ofwel 'meermogelijkheden' groepen, zoals de auteur deze groep kinderen noemt,. Het boek stelt de leerling centraal. Het geeft voorbeelden van praktijksituaties waarin inhoud voor pabostudenten via gerichte instructies en lesideeën voor leerlingen tot leven gebracht wordt. De schrijfstijl in het boek is inspirerend, met een sterke theoretische fundering van de ideeën, waarmee zowel een brede als diepe kijk op taalonderwijs wordt gegeven.

Jaar van uitgave: 1998
ISBN: 0205542603

Cox, C. (2014). Teaching language arts: A student- and response-centered classroom (7th ed). Boston: Pearson, Allyn & Bacon.


toon meer

Sector

Leerplankundig thema

Vakspecifiek thema

Vrije trefwoorden