Nieuws
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Digitale geletterdheid is een relatief nieuw leergebied. Het gaat om het verwerven van kennis over digitale technologie, het kritisch en (zelf)bewust gebruik ervan en het inschatten van kansen en risico’s. Maar wat is er bekend uit onderzoek? Met welke vaardigheden kun je nu al aan de slag? En hoe versterk je de digitale basisvaardigheden van je leerlingen?
Hoe kun je binnen jouw school aan de slag met het versterken van de basisvaardigheden burgerschap? Op het platform basisvaardigheden vind je nu factsheets voor po en vo, een stappenplan en adviezen voor de basisvaardigheden burgerschap.
SLO heeft samen met onderwijsveld conceptkerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde ontwikkeld. Op 28 september nam demissionair minister Mariëlle Paul de conceptkerndoelen in ontvangst.
De vijf kerndoelenteams zijn gestart! Ben je benieuwd wie er in de teams zitten? Lees dan dit artikel.
Meld je aan voor het landelijk congres 'Actualisatie Kerndoelen' van SLO op dinsdag 10 oktober 2023.
Op 24 juli kreeg SLO van het ministerie van OCW het goede nieuws dat wij, in een consortium samen met Kennisnet, een Expertisepunt digitale geletterheid kunnen gaan inrichten en opzetten.
Landelijke bijeenkomst praktijkgerichte programma's havo in het teken van kennismaken, informeren, uitwisselen en inspireren
Hoe bruikbaar zijn de conceptkerndoelen en wat hebben scholen nodig? Kom op 10 oktober naar het landelijk congres ‘Actualisatie Kerndoelen’!
Komend schooljaar 2023/2024 start de pilot Praktijkroute havo-Educatie (PRE). Leraren en de leerlingen van negen scholen gaan het conceptexamenprogramma van deze praktijkroute komend schooljaar beproeven. Afgelopen maand was de kick-off bij SLO.
Josiah ‘t Hart (15 jaar) derdeklasser van het Willem Lodewijk Gymnasium in Groningen, heeft de nationale eindronde voor de 20e International Junior Scienceolympiad (IJSO) gewonnen. Aan de landelijke eindronde, die op 16 juni gehouden is aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, deden 21 leerlingen mee: 6 meisjes en 15 jongens, voor het merendeel uit leerjaar 3-havo of 3-vwo. Annelie Wetzels (14 jaar) van het Lorentz Casimir Lyceum in Eindhoven werd beste havist.