Nieuws
20 juni 2017
Leernetwerken formatief evalueren in the picture
SLO is met de VO-raad twee leernetwerken Formatief Evalueren gestart. Het doel van deze leernetwerken is het opzetten en uitvoeren van een plan van aanpak om formatieve evaluatie schoolbreed te implementeren. OCW heeft docenten van drie scholen uit de leernetwerken, SLO'er Gerdineke van Silfhout en Judith Gulikers van Universiteit Wageningen laten interviewen over formatief evalueren en de leernetwerken.
20 juni 2017
Status tussendoelen kernvakken
De tussendoelen voor de kernvakken Nederlands, Engels en wiskunde zullen geen wettelijke status krijgen. De tussendoelen zijn voorbeeldmatige uitwerkingen van de kerndoelen, eind vmbo 2 en havo-vwo 3, zoals die ook voor de andere vakken zijn beschreven op de website Leerplan in beeld.
10 april 2017
Innovatie in de Onderwijs Etalage
Het onderwijs heeft in de afgelopen jaren met vele ontwikkelingen te maken gehad, niet in de laatste plaats op ICT-gebied. Talrijke nieuwe initiatieven zijn ontwikkeld waarbij innovatieve technologie in dienst wordt gesteld van het onderwijs. Deze innovaties bereiken helaas niet altijd de doelgroep waarvoor ze primair ontwikkeld zijn.
7 april 2017
'Het curriculum is van ons allemaal'
Geef ons vertrouwen, ontwikkeltijd en mogelijkheden voor professionalisering: dat was de boodschap tijdens de drukbezochte werkconferentie op 5 april j.l. over de vraag wat scholen nodig hebben om hun curriculum klaar te maken voor de toekomst.