Nieuws
20 juli 2017
Aan de slag met digitale geletterdheid
Om po- en vo-scholen die aan de slag willen met digitale geletterdheid op weg te helpen heeft SLO geïnventariseerd welke lesmaterialen daarvoor in te zetten zijn.
27 juni 2017
SLO zoekt informaticadocenten
Wilt u als informaticadocent samen met informaticaonderzoekers en –didactici werken aan het ontwikkelen van materiaal en scholing rondom de keuzethema's van het nieuwe examenprogramma informatica? Meldt u zich dan aan voor een van de themateams.
23 juni 2017
Leraren gezocht, niet om les te geven...
SLO zoekt leraren in het po en vo, om samen leermiddelen te beoordelen op hun innovativiteit aan de hand van vijf criteria. Producten die aan deze criteria voldoen worden geplaatst op www.onderwijsinnovatie-etalage.nl, een initiatief van Kennisnet, SLO, GEU, PO-Raad, VO-raad en de schoolleveranciers.
20 juni 2017
Leernetwerken formatief evalueren in the picture
SLO is met de VO-raad twee leernetwerken Formatief Evalueren gestart. Het doel van deze leernetwerken is het opzetten en uitvoeren van een plan van aanpak om formatieve evaluatie schoolbreed te implementeren. OCW heeft docenten van drie scholen uit de leernetwerken, SLO'er Gerdineke van Silfhout en Judith Gulikers van Universiteit Wageningen laten interviewen over formatief evalueren en de leernetwerken.
20 juni 2017
Status tussendoelen kernvakken
De tussendoelen voor de kernvakken Nederlands, Engels en wiskunde zullen geen wettelijke status krijgen. De tussendoelen zijn voorbeeldmatige uitwerkingen van de kerndoelen, eind vmbo 2 en havo-vwo 3, zoals die ook voor de andere vakken zijn beschreven op de website Leerplan in beeld.
7 april 2017
'Het curriculum is van ons allemaal'
Geef ons vertrouwen, ontwikkeltijd en mogelijkheden voor professionalisering: dat was de boodschap tijdens de drukbezochte werkconferentie op 5 april j.l. over de vraag wat scholen nodig hebben om hun curriculum klaar te maken voor de toekomst.