Nieuws
24 maart 2017
Prijswinnaars Hartenwensen bekend
Tijdens de NOT konden bezoekers van onze stand een 'hartenwens' achterlaten op het prikbord. Daarmee konden ze een dag gratis begeleiding van een leerplanontwikkelaar van SLO winnen. De jury heeft alle 'hartenwensen' gelezen en de winnaars bekend gemaakt.
9 maart 2017
Werkconferentie: De toekomst van het curriculum: wat heeft de school nodig?
Terwijl de discussies over het curriculum op landelijk niveau doorgaan, worden leraren, schoolleiders en bestuurders zich steeds meer bewust van de mogelijkheden om het onderwijsaanbod van de school zo vorm te geven, dat het past bij de ambities en mogelijkheden van de leerlingen en de school. 
9 februari 2017
Verkenning onderwijsfactoren voorkomen dyslexie en dyscalculie
In het Algemeen Dagblad van 9 februari 2017 wordt door drie hoogleraren gesteld dat het feit dat steeds meer kinderen de diagnose dyslexie en dyscalculie krijgen het gevolg is van slecht onderwijs. SLO voerde in 2013 een verkenning uit.
7 februari 2017
Conceptleerlijnen digitale geletterdheid
Voor computational thinking, ICT-basisvaardigheden, informatievaardigheden en mediawijsheid zijn er conceptleerlijnen beschikbaar. De leerlijnen zijn ontwikkeld op basis van de voorbeeldmatige leerplankaders van digitale geletterdheid en zijn te gebruiken voor basisonderwijs en voortgezet onderwijs.