Nieuws
20 juni 2017
Leernetwerken formatief evalueren in the picture
SLO is met de VO-raad twee leernetwerken Formatief Evalueren gestart. Het doel van deze leernetwerken is het opzetten en uitvoeren van een plan van aanpak om formatieve evaluatie schoolbreed te implementeren. OCW heeft docenten van drie scholen uit de leernetwerken, SLO'er Gerdineke van Silfhout en Judith Gulikers van Universiteit Wageningen laten interviewen over formatief evalueren en de leernetwerken.
20 juni 2017
Status tussendoelen kernvakken
De tussendoelen voor de kernvakken Nederlands, Engels en wiskunde zullen geen wettelijke status krijgen. De tussendoelen zijn voorbeeldmatige uitwerkingen van de kerndoelen, eind vmbo 2 en havo-vwo 3, zoals die ook voor de andere vakken zijn beschreven op de website Leerplan in beeld.
16 juni 2017
Helen Zegelaar wint Nationale Scheikundeolympiade 2017
Helen Zegelaar (17 jaar, 6V) van het Bernardinuscollege in Heerlen is de winnaar van de 38e Nationale Scheikundeolympiade (NSO). De NSO werd gehouden van 8 t/m 15 juni aan de Rijksuniversiteit Groningen.  Aan de NSO-voorrondes deden zo’n 4000 scholieren mee. Aan de finale hebben 14 jongens en 5 meisjes deelgenomen; 14 uit 6 vwo en 5 uit 5 vwo.
7 juni 2017
Natuur en techniek in het po gepeild
Op 31 mei publiceerde de Inspectie van het Onderwijs als onderdeel van Peil.onderwijs het peilingsonderzoek Natuur en Techniek. Peil.Natuur en Techniek geeft inzicht in het aanbod van basisscholen, de prestaties van leerlingen in groep 8 en de trends ten opzichte van de vorige peilingen in 2008 en 2010.
10 april 2017
Innovatie in de Onderwijs Etalage
Het onderwijs heeft in de afgelopen jaren met vele ontwikkelingen te maken gehad, niet in de laatste plaats op ICT-gebied. Talrijke nieuwe initiatieven zijn ontwikkeld waarbij innovatieve technologie in dienst wordt gesteld van het onderwijs. Deze innovaties bereiken helaas niet altijd de doelgroep waarvoor ze primair ontwikkeld zijn.
7 april 2017
'Het curriculum is van ons allemaal'
Geef ons vertrouwen, ontwikkeltijd en mogelijkheden voor professionalisering: dat was de boodschap tijdens de drukbezochte werkconferentie op 5 april j.l. over de vraag wat scholen nodig hebben om hun curriculum klaar te maken voor de toekomst.