Nieuws
13 november 2018
Bezoek ons tijdens de NOT 2019
De NOT 2019: vijf dagen inspiratie, de nieuwste trends en ontwikkelingen op onderwijsgebied. Daar ontbreekt vanzelfsprekend ook SLO niet. In hal 3, standnr. A028 gaan we graag met u in gesprek over curriculumontwikkeling in de school.
15 oktober 2018
Lovende woorden voor winnaars OnderwijsTopTalentPrijs
Op donderdag 11 oktober reikte minister Van Engelshoven de OnderwijsTopTalentPrijs 2018 uit. Groesjenjka van Beek won de prijs voor het primair onderwijs met haar scriptie over de ervaringsgerichte dialoog in kleuterklassen. In het VO won Josien Boetje met haar werk over een vernieuwende inzet van apps voor het leren van woorden in het vreemdetalenonderwijs.
11 september 2018
Nieuw examenprogramma bedrijfseconomie van start
Dit schooljaar start op 4 vwo en 4 havo het nieuwe examenprogramma bedrijfseconomie, (ondernemerschap en financiële zelfredzaamheid). Het nieuwe vak bedrijfseconomie komt in de plaats van management en organisatie.
3 september 2018
Zeventiende editie van SLO Context is verschenen
In de nieuwe SLO Context portretten van scholen in Asten (po) en Amsterdam (vo), die als ontwikkelschool betrokken zijn bij Curriculum.nu en voor het leergebied Mens & natuur feedback geven op de tussenproducten van de teams.
17 juli 2018
Inschrijving conferentie Begaafdheid & Talentontwikkeling geopend
Op 14 en 15 november 2018 organiseert het National Talent Centre of the Netherlands (NTCN),  een samenwerking van SLO, CBO Talent Development en de Radboud Universiteit Nijmegen, een conferentie bij NBC congrescentrum in Nieuwegein.
12 juli 2018
Een praktijkgericht examenvak voor de gemengde en theoretische leerweg
Technologie & toepassing is een conceptschoolexamenvak voor de gemengde en theoretische leerweg van het vmbo. Het is een vak waarin de praktische leerstijl van leerlingen wordt aangesproken, brede praktische vaardigheden worden ontwikkeld en waarin leerlingen zich tegelijkertijd oriënteren op verschillende beroepsmatige vaardigheden. Een dergelijk vak waarin leerlingen op praktische wijze gericht werken aan beroepsoriëntatie en beroepsbeelden was er voor de theoretische leerweg nog niet.